dinsdag 7 juni 2011

Afscheid in Via dei Politi

Vandaag was het de allerlaatste keer dat ik in de school Via dei Politi was. Eigenlijk was dat gisteren, maar vandaag zou het sportdag zijn. Ik kreeg -net zoals alle leerlingen en leerkrachten- een knalrood T-shirt waarop de naam van de school staat. Helemaal klaar om te gaan sporten kwamen we op school aan! De kinderen razend enthousiast en ik -het moet eerlijk worden gezegd- er tegenop kijkend om te sporten. Maar op deze dag zou ik ALLE derde, vierde en vijfde leerjaren zijn van de vier lagere scholen waar ik lesgaf. Daar keek ik dus wel naar uit.

Maar voor we konden vertrekken had ik een cadeautje voor het derde leerjaar. Gisteren vroeg ik aan hun leerkracht (een engeltje!) of ze mijn goudvisjes zou willen hebben voor in de klas en/of thuis. Zij vond dit meteen goed en deze ochtend gaf ik de vissen aan haar. De leerlingen vlogen er bijna letterlijk op! Ze vroegen de namen van de visjes en bleven maar rond het aquarium hangen. Zo schattig!


Nadat iedereen wat gewend was aan de visjes waren ze helemaal klaar om richting het sportveld te trekken. Maar... toen had de leerkracht slecht nieuws. Door de hevige regenval van gisteren is het grasveld nu een zwembad = de sportdag werd afgelast.
Gelukkig konden Willie en Werner de leerlingen troosten!

Daarna ging ik nog even mijn hoofd binnen steken in het vierde leerjaar. Daar bleken enkele meisjes cadeautjes voor mij gemaakt te hebben. Zo lief!!





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen